روش های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

Google و سایر موتورهای جستجو چگونه کار میکنند؟
اولین چیزی که باید راجع به Google بدانید، این است که Google همان اینترنت نیست.
اگر وب سایت شما در لیست جستجوی Google قرار نگیرد، به این معنی نیست که صفحه شما در اینترنت وجود ندارد.
ممکن است وب سایت شما در اینترنت قرار داشته باشد، اما هنگام جستجوی کلمات کلیدی، جزو صفحات پیشنهادی Google نباشد.
اما روش های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چیست؟
نحوه
کار Google و سایر موتورهای جستجو بدین صورت است که سیستمهای کامپیوتری
Google به صورت خودکار و تصادفی از وب سایتها در سراسر اینترنت بازدید
میکنند، از صفحات عکس میگیرند و در یک دیتابیس حجیم ذخیره میکنند.
سیستم Google هر کلمه و محتوای صفحات وب سایت شما را میخواند تا موضوع اصلی وب سایت را بفهمد.
Google این اطلاعات را دستهبندی می کند تا صفحات خاصی را در ازای جستجوی
کلمات کلیدی مرتبط، برای نمایش دادن انتخاب کند. به بیان دیگر الگوریتمهای
کامپیوتری Google به صورت مداوم بررسی میکنند که کدام یک از صفحات
اینترنتی بیشترین تطابق با کلمات کلیدی و عبارات موردنظر کاربران را دارد.
سپس آن صفحات را در صدر لیست نمایش میدهد.
نتیجه این فرایند، “صفحه نتیجه موتور جستجو” (Search Engine Result Page)؛ به اختصار SERP نام دارد.
چگونه میتوانیم سایت خود را در گوگل دریافت کنیم؟
ابتدا باید مطمئن شوید که وب سایتتان توسط Google نمایش داده میشود. برای فهمیدن این موضوع آدرس زیر را در مرورگر خود تایپ کنید :
yourdomain.com
به جای عبارت yourdomain، نام دامنه خود را وارد کنید.
اگر لیستی از صفحات وب سایتتان مشاهده می کنید، یعنی وب سایت شما در لیست جستجوی Google قرار دارد
و گهگاهی توسط آن بررسی و بازدید میشود و موتورهای جستجو، تمام بروزرسانیهای انجام شده در وب سایتتان را تحت نظر دارند.
در صورتی که وب سایتتان در لیست ذکر شده قرار نداشت، آن را توسط لینک زیر ثبت کنید :
http://www.google.com/addurl
حدود یک الی دو هفته طول می کشد تا Google به درخواستتان رسیدگی کند.
توجه داشته باشید که Google فقط صفحاتی که حاوی محتوایی مرتبط با کلمات کلیدی جستجو شده هستند را نمایش میدهد.
قدم اول این است که مطمئن شوید محتوای وب سایتتان با کلمات کلیدی سوالات کاربران مرتبط است.
در غیر این صورت Google وب سایت شما را نمایش نمیدهد.
این که صفحات وب سایت شما در صدر نتایج Google قرار ندارد، به این معنی نیست که اصلا نمایش داده نمیشود.
در قسمت پایین صفحه روی عبارت “Next” کلیک کنید تا به صفحات بعدی هدایت شوید.
ممکن است وب سایتتان در صفحه 2 یا 82 قرار داشته باشد.
روش های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
وب سایتم در صفحه 41، Google نمایش داده می شود. چگونه آن را وارد صفحه اول لیست Google کنم؟
سوال
بسیار خوبی پرسیدید. صنف وسیعی برای پاسخ دادن به این سوال در سراسر دنیا
فعالیت دارند و هزینه های بسیاری صرف این موضوع میشود.
شما میتوانید هزینه ای پرداخت کنید تا در صفحه اول جستجوی Google قرار بگیرید.
سریع و آسانترین راه برای قرار گرفتن در صفحه اول Google در ازای جستجوی واژهای خاص، سرمایه گذاری روی تبلیغات است.
از طریق لینک زیر در سایت Google ثبت نام کنید:
http://adwords.google.com
کلمات
کلیدی که قصد دارید روی آن ها تمرکز کنید را انتخاب کنید. سپس تعیین کنید
که در ازای هر کلیک روی تبلیغات صفحهتان چقدر مایلید پرداخت کنید؟
(دقیقا شبیه یک مزایده) این فرایند، پرداخت به ازای هر کلیک “pay-per-click bidding” نام دارد.
هر چه قیمت بیشتری به ازای هر کلیک پرداخت کنید، صفحه شما رتبه بالاتری را کسب میکند.
شما میتوانید بودجه روزانهای را به این موضوع تخصیص دهید.
در این صورت هنگامی که بودجه شما به پایان رسید، Google دیگر تبلیغات شما
را در آن روز نمایش نمیدهد و به طبع کلیکی روی تبلیغات شما صورت نمیگیرد.
این یک راه ارزان و ساده برای قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی Google میباشد.
روش دیگری برای قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول Google وجود دارد؛این روش متداولتر است.
نتایج اصلی در ستون سمت چپ نتایج موتورهای جستجو، وجود دارند.
این نتایج با پرداخت پول به Google، قابل دسترسی نیستند و تنها با رعایت
فاکتورهای مهم در مدت زمان طولانی کسب میشوند. نمونه هایی از فاکتورهای
مهم را برایتان شرح می دهیم:
کیفیت لینک های ورودی
کیفیت لینکهای ورودی مهمترین فاکتور است. اگر وب سایتهای دیگر به وب سایت شما لینک میشوند، (مخصوصا اگر وب سایتتان توسط سایتهای بزرگ و مهم لینک شده باشد.) رتبه وب سایتتان بالاتر خواهد بود.
کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه
اگر کلمات کلیدی که روی آن تمرکز دارید، واقعا در محتوای وب سایتتان قرار داشته باشد، (در متن یا عناوین صفحات) رتبه بهتری کسب خواهید کرد.
قابل اطمینان بودن دامنه
هر چه مدت زمان بیشتری از ایجاد یا خرید دامنهتان بگذرد، بهتر است.
ساختار داخلی وب سایت
وب سایت شما باید ساختار منطقی داشته باشد، تا کاربران را به راحتی به بخشهای مختلف هدایت کند.
لینک های خروجی
لینکهایی که در وب سایت خود قرار میدهید، باید با محتوای وبسایت شما مرتبط باشند.
گوگل تبادل لینکهای عجیب و غریبی را که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارد، نمیپسندد.
نرخ بازدید سایت
این فاکتور، درصد بازدید صفحه شما را نشان میدهد. هر چه این نرخ بیشتر باشد، بهتر است.
این بدین معنی است که کاربران از صفحات بیشتری از وب سایت شما بازدید کردهاند.
نکته آخر اینکه، Google به صورت پیوسته رتبهبندیها را بروزرسانی میکند.
ممکن است رتبهبندی که امروز راجع به موضوعی مشاهده میکنید با رتبهبندی روزهای آینده تفاوت داشته باشد.
بنابراین همواره انتظار تغییر رتبه وب سایتتان را داشته باشید.
حتی ممکن است ناگهان رتبه وب سایتتان به شدت نزول کند!
به همین دلیل است که SEO بسیار مهم است و باید به آن توجه مستمر داشته باشید.